Siri Anime Terbaik Paling Digemari 2022



 Assalamualaikum dan hai,

Artikel kali ini, kami akan kongsikan 10 siri anime paling digemari berdasarkan MyAnimeList. Baca artikel ini sehingga habis.


10. Kimetsu no Yaiba atau dikenali sebagai Demon Slayer

Siri yang mendapat lebih 78 ribu kegemaran ini menceritakan tentang Tanjiro melakukan apa sahaja untuk membunuh iblis bagi menyelamatkan saki-baki kemanusiaan adik kesayangannya iaitu Nezuko.



9. Neon Genesis Evangelion

 Berdasarkan siri anime dengan lebih 88 ribu kegemaran ini menceritakan Shinji dan manusia yang behadapan dengan dunia ancaman baharu iaitu makhluk angkasa besar yang dipanggil "Malaikat" menyerang Tokyo-3 satu demi satu.



8. Naruto: Shippuden

Dengan lebih 94 ribu kegemaran. Siri yang telah berakhir pada 2017 ini membawa watak utama Naruto yang berusaha untuk menjadi Hokage dan perkara yang dianggap penting baginya sebagai seorang shinobi. Kesinambungan siri ini diteruskan dengan siri Boruto.



7. Code Geass: Hangyaku no Lelouch

Siri anime dengan lebih 97 ribu kegemaran ini menceritakan tentang seorang pelajar warga Britain bernama Lelouch Lamperouge memulakan perjalanan berbahaya sebagai pengawal bertopeng yang dikenali sebagai Zero. 



6. Shingeki no Kyojin atau dikenali sebagai Attack on Titan

Siri ini menceritakan saki-baki umat manusia yang cuba bertahan hidup disebalik dinding sepusat yang besar dari makhluk humanoid yang dahsyat yang dipanggil Titan. Siri ini mendapat lebih 149 ribu kegemaran.



5. Death Note

Membawa kisah pelajar Jepun yang cerdik berusia 17 tahun, Light Yagami dan dewa kematian sadis Ryuk yang menjatuhkan "Nota Kematiannya" ke dunia manusia berkongsi satu kepercayaan. Siri ini mendapat lebih 152 ribu kegemaran.



4. One Piece

Dengan lebih 158 ribu kegemaran yang membawa watak utama Monkey D. Luffy dan anak kapalnya mengembara melintasi Grand Line, yang mencabar, mendedahkan misteri gelap dan bertempur dengan musuh yang kuat, demi untuk mencapai kekayaan yang paling diidamkan.



3. Steins Gate 

Diadaptasi daripada novel visual yang mendapat pengiktirafan kritikal oleh 5pb. dan Nitroplus. Steins;Gate membawa Okabe melalui kedalaman teori saintifik dan praktikal. Siri ini mendapat lebih 168 ribu kegemaran dengan penilaian 9.09 bintang.



2. Hunter x Hunter

Menceritakan tentang penyelesaian tugas berbahaya dengan melintasi wilayah dunia yang belum dipetakan kepada mencari barang-barang yang jarang ditemui dan raksasa. Siri anime ini mendapat lebih 177 ribu kegemaran dengan 9.05 penilaian.



1. Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Menceritakan tentang Edward menjadi ahli kimia yang terkenal dan mendapat nama samaran "Fullmetal," yang melibatkan dalam konspirasi yang semakin mengancam nasib dunia. Anime ini mendapat lebih 198 ribu kegemaran dengan 9.15 penilaian.



Jadi, adakah anime yang korang minat tersenarai? Tinggalkan pendapat anda diruangan komen.


Catat Ulasan

0 Ulasan

close